12 Aralık 2011 Pazartesi

Erzincan'da depremzede öğrencilere ırkçı saldırı

VAN (DİHA) - Van'da meydana gelen depremin ardın Erzincan'ın Çaylı İlçesi'ne gönderilen 44 depremzede öğrenci ırkçı saldırıya maruz kaldı. Olayı duyan öğrencilerin Van'daki aileleri Milli Eğitim Müdürlüğü'ne yürüyerek, çocuklarının geri getirilmesini istedi.

Van'da meydana gelen iki depremin ardından, okullarda oluşan hasardan dolayı öğrenciler başka şehirlere nakledildi. Van ve ilçelerinde okuyan lise son sınıf öğrencileri başka bir ilde okumak için Van Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvurdu. 44 öğrenci tercih verdikleri 3 ildeki okullarda yer olmadığı gerekçesiyle Erzincan'ın Çayırlı İlçesi'ne gönderildi. 3 haftadır Çayırlı Lisesi'nde eğitimlerine devam eden öğrenciler, geçtiğimiz gün okudukları okulda bir grubun jiletli saldırısına maruz kaldı. Öğrenciler ile yaptığımız görüşmede, öğrenciler Kürtçe konuştukları için tehdit edildiklerini ve jiletli saldırıya maruz kaldıklarını kaydetti. Öğrenciler, olayı öğretmenlere anlattıklarını ancak bir öğretmenin de kendilerine küfür ettiğini söyledi. Öğrenciler, "Bizi buradan çıkarın. Çıkarmazsanız kendi imkanlarımızla geliriz" dedi.

Aileler Milli Eğitim'e yürüdü

Bu baskıların ardında öğrencilerin telefonla ailelerine haber vermeleri üzerine, aileler Van
Milli Eğitim Müdürlüğü'ne yürüdü. Olaya tepki gösteren aileler, çocuklarının Van'a geri getirilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe verdi. Saldırıya uğrayan öğrencilerin velilerinden Hacı Aktağ, öğrencilerin oradan geri getirilmesini istedi. Veliler, çocuklarının geri getirilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçe verdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder